Debt collection from individuals (B2C)
Carrying out procedures to follow due and unpaid bills collection value of the debtors
The process involves two steps:
Collecting debts amicably
- Procedure is limited to:
- Settlement and negotiation
- Send notices
- Send SMS
- Telephone contact campaigns
- Mediation for recovery and settlement of each flow
- Skip tracing to identify the identity of borrowers (finding new addresses and phone numbers)
- Street collection – visiting debtors addresses where they live
- Pre-judicial settlement (outside court)
- Duration 3 months
- „No Collection – No Fee” – Payment is made only in case of success
Debt collection by LEGAL PROCEDURES
- Appended to the enforceability of credit agreements
- Enforcement debtor via the network bailiffs
- Actions under the law of bankruptcy and judicial reorganization 86/2006
- Obtaining final court decision by summons payment / payment orders.
8 reasons to use debt collection services from individuals OBM
- Collecting debts in the short term, no direct costs
- Control and monitoring procedures for collecting
- Affordable prices confined to fee collection
- Rapid and effective decisions on the procedures used to collect debts. Take advantage of customized reports, submitted on a regular basis (daily, weekly and monthly) on the status of your portfolio, obtain additional information about borrowers who can help you make quick and efficient decisions.
- Our experience of 10 years in Romania in the service and a comprehensive database with registered cases of collection from sectors: banking, telecom, leasing, IFN, insurance and utilities.
- Our access to a network executive and judicial liquidators, can obtain the best prices for our customers and faster service and quality.
- Automatic dialing system performance of debtors – predictive dialing and call-codes approach to debtors.
- Registration of Street Collection service in collection work-flow.
În ce constă colectarea creanţelor comerciale de la persoane fizice (B2C) prin OBM?
Desfăşurarea de proceduri ce urmăresc încasarea valorii facturilor scadente şi nechitate de către debitori
Procesul presupune 2 faze:
Colectarea creanţelor pe cale AMIABILĂ
- Reprezintă proceduri exclusiv:
- Amiabile şi de negociere
- Trimitere notificări
- Trimitere SMS-uri
- Campanii de contact telefonic
- Mediere pentru recuperarea şi soluţionarea fiecărui debit
- Skip tracing pentru identificarea identităţii debitorilor (aflarea de noi adrese şi numere de telefon)
- Street collection – vizitarea debitorilor la adresele unde locuiesc
- Soluţionarea pre-juridică (în afara instanţei)
- Durată 3 luni
- „No collection – No fee” – Plata se realizează numai în caz de succes
Colectarea creanţelor prin PROCEDURI LEGALE
- Investire cu formula executorie a contractelor de credit
- Executare silită a averii debitorilor prin intermediul reţelei de executori judecătoreşti
- Acţiuni în baza legii 86/2006 a falimentului şi reorganizării judiciare
- Obţinerea de sentinţe judecătoreşti definitive prin somaţii de plată/ ordonanţe de plată.
8 motive ca să folosiţi serviciile de colectare creanţe OBM de la persoane fizice
- Colectarea creanţelor în termen scurt, fară costuri directe
- Control şi monitorizare a procedurilor de colectare
- Preţuri avantajoase rezumate numai la comisionul de colectare
- Decizii rapide şi eficiente asupra procedurilor folosite pentru colectarea debitelor. Beneficiaţi de rapoarte customizate, transmise pe baze regulate (zilnic, săptamanal şi lunar) cu privire la statusul portofoliului dumneavoastră, informaţii suplimentare obţinute despre debitori pe baza cărora puteţi lua decizii rapide şi eficiente.
- Experienţa noastra de 10 ani în Romania în acest serviciu şi o bază de cazuri de colectare înregistrate din sectoarele de activitate: bancar, telecom, leasing, IFN, asigurări şi utilităţi.
- Accesul nostru la o reţea de executori şi lichidatori judiciari, putând obtine atât preţuri mai bune pentru clienţii nostri, cât şi un serviciu mai rapid şi de calitate.
- Sistem performant de apelare automată a debitorilor – predictive dialing şi abordarea debitorilor pe bază de call-coduri.
- Înregistrarea serviciului de street collection în work-flow-ul de colectare.